Footloose 2011

| Postat i: Dans, Drama, Komedi
0
Igår tipsade jag ju om en av mina favoritfilmer och idag tänkte jag skriva om ännu en film som jag älskar otroligt mycket. Den här filmen heter "Footloose" och då menar jag den som kom ut 2011 och inte den som kom 1984. 
 
Jag gillar nästan alla filmer som är dans i och det finns ganska många, jag tror att jag sätt dom flesta. Men då finns det några som sticker ut i den här samlingen och en av dem är då footloose. 
 
Filmen handlar om Ren MacCormack som flyttar från storstaden Boston till den lilla byn Bomont för att bo med sin morbror då hans mamma gått bort. Ren är van med att man får spela hög musik och dansa vart man vill men när han kommer till Bomont får han en chock. Här säger nämligen lagen att man verken får spela hög musik, dansa eller vara ute senare en kl 11 på kvällen och det här gäller för att "skydda" alla ungdomar pga. en olycka som inträffade för 3 år sedan.
Så man får följa Rens nya liv där han får nya vänner och träffar Ariel som han faller för men hon är prästens dotter så allt är inte så lätt, dessutom är hon redan i ett förhållande som kanske inte är så bra för henne. Man får också följa hans kamp med att försöka bryta upp förbjudet mot dans. 
 
Jag älskar som sagt den här filmen för den har allt och det är få filmer som förmedlar sån stark känsla som den här. Allt i filmen är perfekt och då syftar jag på musik, miljö, manus och skådespelare, allt går hand i hand och är helt enkelt perfekt i mina ögon. Ett tecken på att en film är bra är när du ler som en idiot i slutet och har gåshud över hela kroppen, och det är exakt så jag ser ut varje gång jag ser slutet på den här filmen. 
 
Genre: Komedi, Drama, Musik (+ DANS)
Skådespelare: Kenny Wormald, Julianne Hough, Dennis Quaid, Miles Teller 
Regissör: Craig Brewer
 
Filmen får helt klart 10 av 10 i betyg!! 
 
Det ligger 4 klipp här under och man kan se alla utan att vara rädd att handlingen ska avslöjad, även scenerna direkt ur filmen (klipp 2 och 3) kan man se utan att något avslöjas!! 
Klipp 1: En vanlig trailer
Klipp 2: En scen där Willard lär sig dansa
Klipp 3: En av de första dans scenerna
Klipp 4: Man får se när skådespelarna över dansen innan inspelningen, älskar såna klipp! 
 
 
 
 
 
 
Hittills till Footloose 2011





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: